Yesterday

Igår hade jag inget annat vettigt för mig så jag följde med Toves fotbollslag till Närpes som åskådare. Det blev en förlust annars så det är ingenting att snacka om. Kom hem en 23 tiden och redan 23:08 hade jag dragit på mig träningskläderna för en joggingtur. Hade ju inte samvete för att gå och ta natten direkt då jag i bussen hade ätit massor av chips. 
Vädret var perfekt. Lätt bris av vind, mörkt ute och det doftade ju bara för underbart, sådär som det brukar göra efter att det har regnat en hel dag. Jag trodde att det skulle blir en lugn joggingtur, men icke.
 
Den började med att jag såg en stor groda hoppandest över grusvägen så då gick tankarna vilda och man började inbillade sig att alla stenar på grusvägen var äckliga grodor. En stund senare blev man joggandes med tanken ''Vad helsike är det där?''. Då jag kom närmare hörde man och såg man att det var en lagom fet ilsken katt som var redo för att gå till attack. Sparkade lite småsten med ena foten och katten försvann med ljusets hastighet. Den var inte så tuff som den såg ut trots allt. Då jag sen hade 1 kilometer kvar av min joggingtur stötte jag på 4 massmördare. Okej kanske inte men de pratade finska och såg allmänt farliga ut så sprang hårt som attan för att undgå konflikter.
Kom hem. Duschade. Sov som en stock resten av natten. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback