Har du vin och sprit

Idag uppvaktades jag tidigt på morgonen med sång, tårta och presenter. Fick somna om då alla andra i familjen drog iväg till respektive jobb och ärenden. 

Tiden går rätt fort egentligen. Härmed är jag myndig. 




Tillfällen förevigad på bild


Tävlade två dagar i Kåbdalis / åt sötsaker 

Träning i backen / gymmet med Moa


Fettisdag / firade Liubik


Mina föräldrar kom över / Spanade in kyrkan invändigt / åt gott fika i Hemavan / promenerade på sjön 


Kaffe i Lycksele / Wasaline till Finland



Åh mitt hjärta slår

I torsdags kom min kära Tommy över hit till Tärnaby för att spendera helgen med mig. Faktum är att det blev ända till måndag då ett stormväder höll till hela söndagen vid hamnen. Vi har då ätit väldigt god mat i ett stort överflöd, pussats och kramats, åkt puder, tittat gamla disney filmer och bara varit. 

Nu på fredag drar vi tävlande iväg till Kåbdalis. Spännande.
Sen börjar min tid här i Tärnaby entra sitt slut och hemflytt är planerad till den följande helgen, då är det dags att komma tillbaka till verkligheten till plugg och skola. Fyra månader har verkligen flygit iväg.





Lycklig

Helgen som passerade var riktigt lugn och skön bestående av deep talk med M, tee drickande, träning, våfflor och filmtittande. Här i veckan har det blivit väldigt lite skidåkning, dels borende på att jag har känt mig krasslig och så det kalla vädret på -30. Idag stod jag på skidorna igen och det ongrar jag inte.

Idag känns det som en betydligt bättre torsdag. Ikväll får jag nämligen fint besök från Finland. Det är Tommy som kommer över hit. Hurra.