Som fisken i vattnet

I torsdags skrev jag teoridelen och idag körde jag upp. Det är en väldig lättnad att också jag från och med nu kan brumma iväg på vägarna! I lördags spenderade jag tid med min pojkvän på sjön. Trivdes som fisken i vattnet. Vi hade iallafall tur med vädret. Fiskar fanns det men inte någon som ville följa med mig upp. Men för att ha varit första gången känns det ändå som att min insats är väl godkänd. Övning ger färdighet.  







En promenad i mars






Jag vill andas samma luft som du

Jag gillar påsk. Dock kan jag inte sätta fingret på vad som gör påsken så bra. Mitt hår har doftat rök, mina tår har frusit. Jag har förstås befunnit mig vid den årliga påskbrasan i Malax med släkt och bekanta. Mina piroger glömdes tyvärr hemma. Lovet kändes längre än var det var. Ändå har jag inte fått mycket gjort. Några bastukvällar, druckit lite alkohol, Fast And Furious 7 på bio, studerat till prov, ätit påskgodis, pussat på min kille, gjort fattiga riddare och grejjat med mina fotoalbum. 




I love days when my only problem is tea or coffee

Tanken är nästan lite ofattbar, vi är redan i April månaden av år 2015. Var det inte alldeles nyligen vi trängdes kring köksbordet för att äta farmors julmat? Och nyårsfesten i Harrström som jag inte minns, har det verkligen passerat tre månader sen dess? Försöker springa ifatt tiden men snubblar och ramlar. Vart är den egentligen påväg?
Under bloggens eviga tystnad har jag bland annat tagit plan B då kön till Ollis varit allt för lång, varit på två träningsmatcher, blivit bjuden på tre rätters middag vid Fransmanni, fått roliga besked angående sommarjobb, läst på prov och övningskört en hel del. Angående provveckorna är det full hålligång. Påsklov fick vi idag (tack och lov!), det satt inte helt fel.