Dags att tänka på refrängen

Helgen som passerade var riktigt toppen. Jag har dekorerat muffins, skött hund, haft sovsällskap och agerat sovsällskap, spelat en bortamatch i Kurikka, spenderat en kväll i jeppis, ätit grillat och hängt på stranden. 

Igår däremot inledde jag min fjärde arbetsvecka. Äckligt varmt har det varit så regnet igår satt perfekt. Jag fick avsluta dagens arbetsdag ovanligt tidigt så då blev det en rulltur med mina rollerblades. Jag har även agerat "hjälte" till en farfar med datorproblem och försökt förklara till en oförstående farmor ordet 'yolo'. Vi barnbarn kan. 



Keep your feet on the ground when your head is in the clouds

Vart har denna vecka tagit vägen? Nåväl, helgen har iaf varit en av de bättre. Det var min första lediga helg på en riktig lång tid, utan jobb och fotboll. I fredags bestämdes det i sista stund att jag skulle med till Åminne. Kvällen var spontan och helt okej, blev runt 1 tiden kidnappad till vasa på mat och sen avsläppt i vörå. Därifrån hängde jag med till Lotlax på eftersnack. Kom hem rätt sent. Sov långt in på dagen följande morgon, sen på kvällen drog jag iväg till Oravais för att umgås med mina fina flickor. Lovisa stod för en riktigt god trerätters middag, alkohol och sovutrymme. Sömnen tog vi alla först kl 6:30 på morgonen efter att vi hade varit till abc på en triangel-smörgås. Vi vaknade upp runt kl13 och jag och Hanna åkte hem till henne på kaffe, efter det åkte jag hem till mig. Jag sitter nu ensam hemma och funderar starkt på att ta natten. Ny arbetsvecka i Lillkyro imorgon.







We might as well be lovers on the sun

Jag har då jobbat måndag-lördag, dock inte fredag då låg jag hemma och var sjuk. Där emellan har jag tagit mina två första sommardopp, blivit stucken av ett bi och haft några tuffa fotbollsträningar. Någon match blev det inte för mig på lördagen, jag hade inga krafter att prestera med. Däremot drog jag iväg till vår sommarstuga på kvällskvisten och tog natten där. Sandy fick se havet för första gången i sitt liv, vi åt grillat och jag fortsatte läsa min maria wern bok. 

Imorgon börjar en ny arbetsvecka. Min väckning ringer på 4:30. 




Jag ska resa mig ur askan

Vi fick inte sex poäng från Torneå och Rovaniemi som vi hade hoppats på men det har varit en rolig helg ändå. Matchen mot ToIK blev 1-1, efter matchen drog vi över till Haparanda på mat och fick också tid att springa i affärer. Vi tog natten på ett av rovaniemis hotell, Sokos. På kvällen kändes det bra att promenera runt i staden och titta runt sig och njuta av värmen. Tillbaka på hotellrummet somnade jag och sov som en stock i en undebar hotellsäng. 


Följande morgon drog vi alla på en joggingrunda. Hotellfrukost satt fint efteråt. Tog en tupplur och hastigt hade en timme gått och vi checkade ut. Matchen mot RoPS hölls i gassande sol. Hela laget slet som djur och gjorde bra ifrån sig. Jag känner mig riktigt nöjd med min egen insats i andra halvleken. Tyvärr så blev det en förlust på 3-2. 

Idag var det väckning 4:30. Jag åt en hastig frukost, tankade vespan och körde iväg till Lillkyro för att slita några timmar i jordgubbslandet. Jobbade kl 6-10:45 , körde hem och tog en två timmars tupplur. Jag har sen bara tagit det lugnt. 




But first.... Coffee

Godmorgon på er! Jag steg upp 5:30 idag medan ni andra kanske drar er långt in på dagen såhär under vörådagarna. Denna vörådags helg kommer jag inte att befinna mig i Vörå. Jag var inte ens på maxmodansen igår. Faktum är att jag just nu sitter i bussen påväg mot Torneå med fotbollslaget. Idag har vi då match mot ToIK, efteråt drar vi vidare mot Rovaniemi och tar natten där för att sen imorgon spela mot RoPS. Vi siktar på att ta hem 6 viktiga poäng. Under resans lopp ska vi även till IKEA så kanske man kommer hem med någon pryl... eller två.