Let's do it now 'cause one day we'll both be old

Oj vilken händelserik helg! Roligt med sådana.
I fredags drog jag iväg till Oravais för att catcha upp med bästa Sandra och Lovisa. Vi umgicks på allra bästa sätt genom att inviga grillsäsong, träffa folk på byn, dricka cider i utomhus jacuzzi, äta kladdkaka och somna mitt i pågående film. Vaknade först av oss morgonen därpå fast än jag hade hållit mig uppe längst. Efter att vi tittat reprisen av Let's dance gjorde vi brunch bestående av amerikanska pannkakor med sylt och glass och rostade bröd med smältost. Emma och Jenno kom över så då körde vi runt lite överallt i Oravais, bla för att inhandla kvällens grill ingredienser och för att käka pomfrites. Vid en 21-tiden drog vi alla + random peeps till hamnen för att grilla marshmallows och korv. Där fanns både känt och okänt folk men riktigt mysigt var det väl när alla samlats runt elden. Hemfärd 00:20.
 
Jag har idag haft något lugnare dag. Jag har varit på besök till farmor och farfar, städat när jag ändå varit ensam hemma samt varit på fotbollsträning. Skoldag imorgon så jag ska riktigt just ta natten. Vappen på onsdag.
 
 

Don't stop believin'

 
Beachvolleybollen som vi spelade i Karkmo var verkligen tyngre än vad jag hade tänkt mig att det skulle vara men oj så roligt det var! Vi spelade fyra mot fyra, gick i bastu, åt mycke skräpmat, dansade och förfestade. Det blev dock ingen utgång till Vasa för min del, med tanke på min egen hälsa. Så rätt jag tog, jag hade feber följande dag. 
 
Sånt händer. Är ferberfri för tillfället men känner mig fortfarande rätt krasslig men nog ska väl en grillnatt i Malax gå an. Det är ju ändå bara en gång om året påskbrasa hålls.

Why does it feel so good, so good to be bad?

Då var årets Solvalla läger över för i år. Tre intensiva träningsdagar sitter aldrig fel. Jag vet dock inte vem som tog min vattenflaska och jag lyckades även dra på mig en liten förskylning.. But that's okay. Jag har nu fyllt tre tvättmaskiner med träningskläder samt bänkat mig i soffan med en varm kopp te. 
Imorgon slutar vi troligtvis kl 13 vilket känns toppen. Kvällen kommer att sysselsättas med beachvolleyboll, bastu och utgång med fotbollsgänget. Wohho!
 
Freja Lähteenmäkis bild :)
 

Där jag lärde mig att slåss

Äntligen var den provperioden över! Jag skrev då mitt sista prov igår, det känns så j*vla skönt!
Annars då? Jag fick massage i tisdags för att förebygga min överansträngning i låret och för mina alltför spända vader. Blev också tillsagd att vila. Jag kan inte vila, jag vill alltid vara igång. Inte konstigt att jag vaknar av mig själv kl 7 om morgorna. Men det är jag själv som har satt mig i en sådan här situation så måste jag hantera den också. Det blev då ingen träning alls på onsdag, torsdag och fredag. Idag gav jag mig ändå ut på en hurtig promenad som invigning av mina nya träningsskor som blev inhandlade igår. Mamma fick också hänga med. Jag älskar dig mamma. Du har alltid lyssnat på mina funderingar, problem och diskussioner om livet. Nu blir det att ta en kopp kaffe på det hela och sen åka iväg som åskådare på lillasysters fotbollsmatch. 
 
På måndag drar vi idrottare iväg till Solvalla på träningsläger. Kommer bli skoj.
Måste också nämna att jag har börjat träna tillsammans med IJBK-damer. Ett riktigt härligt gäng! Trivs till tusen.
 
 
 
 

Crazy something normal

Hej igen. Tänk att det redan är onsdag. Igen. Veckorna flyger verkligen iväg nu. Vi är nu mitt i första prov veckan och ett prov har skrivits för min del. Fyra återstående. Kämpa.
 
Helgen var riktigt bra på alla vis. Pappa blev ett år äldre under fredagen så kvällen bestod av släktkalas. Lördagen spenderades överlag utomhus lirandes med boll men det blev också en joggingtur. Kvällen spenderades hos Theresia på hemmafest. Blev lite trubbel med hemskjutsen men tillsist kom jag mig hem till en halv fem tiden på morgonen. På söndagen skulle jag ha farit på test träning med IJBKdamer men så blev det inte.