Pumpat puder

Det har snöat helvilt nu i tre dagar så idag körde vi enbart i puder snö upp till knäna, vilket var rätt tungt men ändå roligt. Här i veckan har vi kört bana och mycket fritt. Vädret har varit varierande. Dagarna efter tävlingarna hölls temperaturen på -25, -30 sen blev det varmare till helgen och här i veckan har det varit plusgrader och för tillfället är det -7 grader. Men med min nya, fina dunjacka som vi på skidhemmet har skaffat klarar man lätt av alla snö oväder. Jag har även kommit igång med gymmandet igen tillsammans med Moa. Ikväll blir det femte gången gillt för denna vecka. 

Nu väntar helgen runt hörnet. 




Lets eat and talk


För en vecka sen på fredag var vi många som drog till Lycksele då det där hölls SL tävlingar lördag och söndag. Jag fick inga resultat dock då det för min del blev två utkörningar. Men hotellet var bra och graderna utomhus passliga och maten kan jag inte heller klaga på. På måndag och tisdag var det GS tävlingar i min hemmabacke i Tärnaby. I måndags blev det olyckligtvis en utkörning igen men i tisdags hade jag ett riktigt bra första åk och jag lade mig då på en 23:dje plats. Efter andra åket, som var betydligt sämre, lade jag mig på en 28:onde plats totalt. Men oj vilken betydelse alla fina ord angående mitt första åk har haft! Jag har haft lite dålig tävlingsmotivation på sistone, då jag kanske sätter lite för höga krav på mig själv. Det hela resulterar med utkörningar. Men det kändes skönt att äntligen kamma in ett resultat. 

Idag är det lördag och jag började dagen med ett gympass och har sen städat hela lägenheten i flera timmar samt tvättat en maskin med kläder. För tillfället sitter jag och mumsar på en riktigt god sallad. 


Sisters in crime

I fredags kom vi (jag, Tove, Tina och pappa) upp till Tärnaby. Jag sov en stor del i bilen så egentligen kändes resan inte så värst lång. Igår (lördag) for vi till Hemavan. Vi småhandlande och åt pizza. Väl hemma i Tärnaby igen spelade vi ett familjespel som Tina hade köpt och så drog vi till backen för lite slalomåkning. Mina medresenärer startade sin färd hemåt tidigt imorse och jag har varit uppe sedan dess. Jag har underhållit mig genom att ha vallat gårdagens skidor, diskat, dammsugit alla golvytor, druckit några koppar kaffe, tvättat flera maskiner med kläder, gjort mat för min överlevnad, strykit några skjortor och fortsatt med finska läxan (med mycket hjälp från Tommy, vad skulle jag göra utan dig?). 




Dåligt med sömn del 2

Min dygnsrytm är rätt knasig efter detta jullov så inatt kunde jag inte somna förrän vid kl 1 på natten. Jag vaknar upp 03:20 med enoooorm tandvärk och trodde nästan att jag skulle dö, jag går upp, tar burana, hälsar på katten.. Jag slumrar till men vaknar en timme efteråt på samma sätt. Tandvärk må vara ett av de värsta som finns (eventuellt lika smärtsamt som mensvärk).. Det hela är ju så centralt i huvudet och man kan ju inte göra någonting åt det egentligen. Nå iaf så steg jag upp igen, drack lite vatten samt hämtade is för att kyla (vilket inte hjälpte). Grät en skvätt. Sen låg jag vaken till 5:35 och då hörde jag pappa i köket som gjorde kaffe. Lät kaffet koka klart och steg sen upp för att äta frukost tillsammans med båda mina föräldrar. Värken har lättat något men istället så har jag en lätt huvudvärk. Förästen så är jag ju ledig idag igen.

Godmorgon på er! 


Tandläkar besök, lunch och promenad

Jag sov rätt dåligt inatt då jag inte kunde somna (var alldeles för tankspridd) och vaknade alldeles för tidigt av mig själv, men det gjorde inte så värst mycket då jag inte behövde vara i skolan idag som de flesta andra. Jag läser en eller två kurser denna period och skulle inte ha haft någon lektion idag oavsett. Istället har jag varit till tandläkaren samt ätit lunch hos farmor och farfar och varit ute på en 6.3 kilometers promenad. Ikväll blir det att börja packa väskan igen då jag ska börja förflytta mig över till grannlandet Svergie igen. 


6 januari

För en vecka sen var det nyår så drog jag och Tommy iväg till Felicia i Harrström. Vi åt tacos och begav oss sen iväg på förfest hos Daniella. Efteråt blev det fest vid båthuset. Följande dag for jag och Tommy först hem till Pörtom och sen på kvällen hem till Rejpelt. I Rejpelt har vi varit sen dess. Under våra lediga dagar har vi bla badat bastu, promenerat, tagit långa sovmornar, spelat playstationspel och helt enkelt njutit av varandras sällskap.