Don't kill the magic

Medina var grym igår kväll på klackenpartyt! Helt värt besöket. Jag kom mig dit med Tommy, Emil, Andreas och Pontus. Väl framme hittade jag ganska direkt känt folk. Om kvällen kan man väl nämna att den var rätt händelserik. 


Vaknade upp idag med sjuka öron och sjuk hals. Jag tog en återställande tekopp och åt goda karelska piråger med äggsmör till brunch. Min dag har varit rätt simpel bestående av skötsel av valp, lyssnat på lugna spellistor och tittat ett X-antal serieavsnitt. Jag har inte gjort något imponerande alls. Men sådana dagar behöver man ibland.. 

Igår fick även vår nya lilla familjemedlem Sandy flytta hem till oss. Jag är kär. Så underbar liten varelse med massor av liv i sig. 



Nap all day. Sleep all night. Party never.


Här om dagen fyllde Tommy år. Jag agerade som tårtbud och överraskade honom och Emil med lite tårta. Blev senare samma kväll hämtad för lite fiske i Maxmo trakterna. Inge napp tyvärr. 

 

Konfirmation









Här får ni några inblickar från min lillasysters konfirmation som var igår. Vi hade vädret på vår sida iaf. Efter att ha kalasat färdigt spenderade jag min midsommar kväll med bekanta vid en sommarsuga på Österön. 

Are we human or are we dancers?

Glad midsommar på er! Ikväll stannar jag faktiskt hemma istället för att fira, det är kallt och regnigt utomhus och så vill jag inte dra på mig någon jobbig förkylning som antagligen många andra kommer att göra. Dessutom blir min lillasyster konfirmerad imorgon vilket innebär att jag ska befinna mig i kyrkan och hjälpa till i köket då vi står för kaffe och tårta efteråt. Slår på stort någon annangång istället. Ikväll ska jag bara ta det lugnt och träna.

Igår catchade jag upp med en gammal vän. Pratade om livet, tittade på vågor vid hamnen, drack kaffe och lyssnade på musik längs slingriga skogsvägar. 






Jag hoppar och trampar på ditt hjärta

Min fredag spenderade jag med Hanna, vi åt massivt med kokosbollar, drack kaffe och tittade på en lite annorlunda zombie-film. Gulligt. Lördags morgonen begav jag mig till Siilinjärvi med laget. Det blev en vinst på 1-0 och jag fick min första speltid på plan. 
 
 
Idag sov jag bra och långt in på dagen. Sen har jag befunnit mig på min kusins släktkalas i Maxmo. Nu ska jag ut och lira boll.
 
Kort och enkelt. 

Do you still believe in love, i wonder?

Gårdagen spenderades tillsammans med min vän Hanna. Tiden flög iväg som vanligt som den brukar göra då man umgås över en kaffe och har allt för mycket att disskutera. Fotbollsträningen hölls senare än vanligt men den bra var den ändå. 
 
Idag vaknade jag då tidigt för en gångs skull. Jag fick uträttat några ärenden i centrum och så handlade jag mat inför helgen. Mamma och pappa åkte ner till Åbo och jag drog senare iväg på kvällens fotbollsträning. Den gick bättre än förväntat med tanke på att jag har fått tillbaka sån otrolig värk i benhinnorna. Imorgon är jag iaf ledig, tack och lov! Då får benen vila lite. Sen på lördag blir det borta-match Mot SiPS. 
 
 

Yesterday you told me 'bout the blue blue sky. But all that I can see is just another lemon-tree

Jag har då haft en riktigt lugn dag. Familjen försvann till Kurikka på systers fotbollsmatch så då fick jag huset för mig själv. Alla runt omkring hade annat för sig så då fick jag dränka mig i Gossipgirl och kaffe. Jag passade också på att besöka farmor och farfar, sola och träna på att stå på händer. Min "rull säsong" inledde jag även ikväll med en ~15km.
 
 
Imorgon har jag fotbollsträning på kvällen men annars inget planerat. Let me know ifall du vill catcha up.

Lördagens examenfest

 
 
 

Tuffa tider för en drömmare

 
Jag har haft fullt upp hela veckan med träning, jobb, städning och bakning så det förklarar tystnaden här. Allt detta arrangemang är inför morgondagens examenfest. Min storasyster har ju gått och blivit hälsovårdare. I'm so proud over you!❤️ 
 

No one looks back on their life and remembers the nights they got plenty of sleep

Känslan denna morgon då man inte behövde vara i skolan var obeskrivlig. Solen har skinit hela dagen och vädret har varit 100 gånger bättre än vad det var förra veckan. Jag är rätt nöjd över allt jag har fått uträttat idag. Nu senast kom jag hem från fotbollsträningen. Det går bättre nu.
 
Jag tänkte att jag även skulle få skrivet några rader om lördag och söndag. Efter skolavslutningen som hölls under lördagen blev det en hel del kaffe, tårta och bakelser vid några studentfester jag befann mig på. Klockan 19 hoppade jag på bussen mot Fagerö. Helt bra kväll. Tog natten i Harrström. Dagen därpå for jag, Wille och Felicia iväg till Daniella där också Fella var. Efter att ha slöat någon timme där drog vi alla ner till Fagerö på mat. Dit kom också Josso och Rickard. Efter det drog jag hem. Väl hemma igen sattes jag i arbete i trädgården. 
 
Bild 1 är Ellen Myrskogs. Bild 4 är Felicia Åbackas.