Is it right or is it wrong

Har haft en lång och jobbig skolvecka men nu är den äntligen över. Min kropp mår iaf bra efter all träning jag haft de senaste 3 veckorna vilket känns positivt. Det är ett ganska stort hopp med antalet träningar och svårighetsgrad från det jag haft tidigare under rehabiliteringen. Men det känns bara toppen av att jag kan göra mycket mer explosiva saker och att kondisen höjs sakta men säkert. Snart är jag på rätt bana igen. 
 
Ikväll kommer Axel över. Jag har ingen aning om vad det blir av kvällen men det lär väl visa sig. Åminne/ inte åminne osv.
 
 
 
 

Endorfiner!

Tjosan! Nu är jag hemma efter en effektiv träningsdag. Efter skolan blev det en 4-5 kms joggningtur i skidspåren. Jag åt middag på skolan och for sen snabbt hem en vända. Slängde mig på sängen och vilade mig en stund innan jag sen begav mig på cyckelspinning och core. Så himla roligt ! Läxor i massor återstår men innan jag börjar ta tag i något sådant tänker jag äta lite återhämntande kvällsmål.

Juthbacka marknad ikväll

Hoppas på en riktigt bra kväll. Kanske vi ses i vimlet.


You don't need water to feel like you're drowing

Har plötsigt dragit på mig en förbaskad förskylning som tar kål på mig!
Stundvis är näsan täppt och jobbig. Andra gånger väldigt snuvig och rinnande. Fan.
Nåväl, efter dagens skoldag var jag på cirkelträning med idrottarna. Den var tung och jobbig men också riktigt rolig. Jag är en av de som verkligen gillar känslan efter att man har tränat ordentligt. 
 
Som att tillägga i detta värdelösa inlägg kan jag berätta att min nya pulsklocka har kommit. Den låg fint på skrivbordet då jag kom hem från träningen. Denhär kommer att användas väldigt flitigt framöver.
 
 

Kortfattat om helgen

I fredagst kom min finaste pojkvän över. Efter en hel del kramar och pussar for vi iväg till Smarket för att handla pizzaingredienser och lösgodis. Sen bestod kvällen av en ljuvlig doft av hemlagade pizzor. Min hade otroligt mycket fyllning men det var precis så jag ville ha den. Gott! 


Runt en 16- tiden på lördagen for hela familjen + pojkvänner iväg på tidsenligt bondbröllop. Tidigt 1900-tal var temat. Riktigt stålt över min kille som gick med på dansa vals med mig! Festen höll på hela natten men efter en 12 tiden traskade jag och Axel hemåt med mätta magar och sjuka fötter.
 
 
Söndagen var mycket slapp och lugn. Jag och Axel cyklade bla in till centrum för att sen äta glass i hopptornet. Efter väldigt många trappsteg och någon äcklig duva som vi stötte på var vi uppe. Hur mysigt som helst ju! Otrolig utsikt. Väl hemma blev det kalla pizzarester och mys i hängmattan. Fan vad jag älskar den killen.♥
 
 

I've been thinking about you

Imorgon kl 9:00 ska jag befinna mig på sportplanen för att få träna med de andra idrottarna! Dock så kommer jag få ett specialupplagt träningsschema då jag ännu inte klarar av att hänga med de andra på fotbollsplanen. Men i November! Då får jag börja spela i fotbollsskorna igen.

Two can keep a secret, if one of them is dead

Första skoldagen avklarad. Gått runt och kännt sig vilsen, fått en kalender och information om träningarna (som jag tills vidare inte kan vara med på), beställt lite böcker för första perioden och visats runt i skolan.
Hamnat i en ny klass med helt nya ansikten. Jag är usel på namn. Riktigt hemskt usel. Mamma gav en god förklarning att jag ärvt det av pappa (haha!) Men efter en tid kommer jag väl nog börja lära mig.
 
Efter skoldagen (som slutade en 13 tiden för oss idrottare) for jag över på en kaffe till farmor&farfar. Efter det drog jag och mina systrar iväg till Vasa på jakt efter ett par festskor. Hittade iaf det jag letade efter! Phew.
 
 

Sommarlovets sista helg

Har spenderat en riktigt kanon helg tillsammans med älskling :)
Tyvärr så har jag inte några bilder från Sofies konfirmation som var idag. Det blir bara att vänta på att Inger skickar över några bilder som hon fotade. Hon tog ett par riktigt fina bilder på mig och Axel tillsammans som direkt skall beställas till mitt fotoalbum. Nåväl efter den långa tiden i kyrkan, nattvarden och alla kyrkligheter så hölldes festen på villan vid Sandön. Det var super bra väder, bjöds på kaffe&tårta och det fanns många släktingar att presenteras för osv. Har då idag sprungit åpå i klackar och klänning. Känslan sen då man fick kasta skorna och byta om till mjukisbyxor och tröja. Skönt!
 
 
Lite om fredagen så fick jag bla köra traktor för första gången i mitt liv, gick ju hur galant som helst ju! Lördagen så blev det spontant powerparks besök, roligt värre ;) Vi har också varit på någon nattpromenad och cyklat någon vända till centrum då vi blivit allt för desperata efter chips, grönsaker och dipp. #tjockisar vi är
 
 
 

Can you love me again?

Konstensnatt igår var väl helt okej. Träffade alla mina underbara tjejjkompisar.
En plan om inflyttningsfest började ta form. Ska ju på bröllop nästa veckas lördag men varför skulle det inte gå att pricka in det helgen efter lixom? We will see about that.
 
 
 

This is what it feels like

Har haft sjuk mage hela dagen idag. Smärtan är obeskrivlig! Har då idag spenderat tiden i min trogne säng. Trots magen har jag ändå varit en snabb vänta till centrum med Tina för att hon skulle posta ett viktigt brev och att vi skulle handla metripizza och lämnat in biblioteksböcker. 
 
Något oväntat och helt spontant ska vi (jag, tove, tina & tobias) göra ikväll. Nämligen gå på Cirkus!
Jag har aldrig ens varit på någonting sådant förr så förväntningarna är stora. Hoppas showen är riktigt bra och att åskan och regnet inte förstör något. 
 
Instagram
 
 
 

Vatten, vatten bara vanligt vatten

 

Dream big

Nu har även lilla jag skaffat instagram. Wow. Det trodde ni inte vaa?? -> @teresebacklundd
Nåväl var till fysioterapeuten idag som gav mig lite bakläxor då jag inte skött mig som jag ska. Hon berättade också att jag har överansträngt hörga benet. Där föll sista puzzelbiten på plats, tack för förklarningen till varför jag haft så sjukt ben. Cyklade efteråt till Kangas. Låg där och stekte i solen. Det blev även ett dopp i det kyliga vattnet. Proud. Sen cyklade vi både hem till mig. Åt jordgubbar och gjorde kokosbollar. I misstag blev det grötflingor istället för havregrynsflingor så de blev en aaaaning knapriga haha! Då hon började leta sig hemåt for jag iväg med mamma till Toves fotbollsmatch som åskådare. Vinst 1-0. 
 
 

Am I wrong for saying that I'll choose another way?

 
Har fysioterapi idag. Det blir att cykla in till centrum då till en 11:30 tiden så hinner jag bra till 11:45. Funderar starkt på om man därefter cyklar vidare till tex Kangas för att ta ett svalkande dopp nu då det endast är en vecka kvar av sommarlovet. Då vi ändå är inne på bokstaven K så försöker jag faktiskt för tillfället få tag i Kamis för att sprida min plan och i hopp om att få sällskap. Hon ligger antagligen hemma och sover då hon inte svarar på telefonen. Kanske bör man cykla över och våldgästa henne istället? ;)
 
 
 

When you're ready come and get it, lalalala.

 
         
 
Sitter med en ansiktmask för tillfället och skrämmer livet ur mina familjemedlemmar. Särskilt pappa.
Ibland kan man undra vad Axel ser som ''vackert'' i mig, hehe ;)

I'm in love with you if you love me too

Fredagen spenderades i Malax på förlovnings 'kaffe'. Vi bjöds på super god mat, kaffe och tårta. 
 
 
Lördagen blev städ-dag på mammas order och sen kom min Axel över. En 19:30 tiden begav vi oss till Kamis som stod för födelsedags kaffe och tårta. Det blev en hel del tjejjsnack som min stackars älskling fick stå ut med hihi. Väl hemma efter midnatt tog jag och Axel en nattpromenad hand i hand i mörkret. Mysigt!
 
 
Söndagen sovdes helt bort kan jag säga. Soffpotatisar. Skyller på att sådana dagar hör sommaren till.
På dagen blev det dock alldeles för varmt för att vistas inomhus så då blev studsmattan en bra chillplats. Då Axel sedan åkt hem blev jag medtvingad på en 8 kms joggingtur med pappa. Åh herrejävlar den var tung. Dog på kuppen. Nånej men med darrande ben kom jag mig hem. Förbättrat min tid iaf med 4 minuter. Gjorde 50 situps, 20 armhävningar och lite planka då jag ändå var igång. Duschade länge. Sov sen som en stock.
 
 
Idag; måndag, steg jag upp 7:30 och började morgonen med att ta en 4kms morgonpromenad i solen med doggen. Mina ben kändes som bly i början från den tidigare joggingturen men sen började det gå bättre och de blev normala igen. Gjorde frukost, plockade ur och i en diskmaskin, gick ut och plockade svarta och röda vinbär och gjorde en paj av dem. Nu sitter jag här med paj i magen. Ska alldeles just ut och plocka lite falläpplen tror jag.