Your face, I like that shit

Hemmakväll för omväxlingens skull, men imorgon kör vi igen i Komåssa.
Väntar nu bara på att någon skall orka flytta aset över hit så att jag inte behöver vara helt 4ever alone ikväll.  Har annars varit på riktigt städhumör så fick ju mitt nerbombade rum städat på samma gång, sen fick jag också den impulsen att möblera om, så nu känns det ganska ovan att sängen är det första man ser och att det rymms så mycket mera i rummet nu. Yes, skall kanske ta och fixa nya gardiner imorgon då sådana saknas för tillfället.
 

Same shit, different day.

Jag känner mig så strandsatt ! Har nog åtminstone lite fjortisfasoner inom mig då att jag aldrig här i världen skulle kunna överleva utan mina raringar, datorn och telefonen. Nu är det så att varken av de två fungerar av några konstiga orsaker, kan varken ringa eller skicka sms eller komma ut på nätet, oohgaad. Men här sitter jag nu äntligen, på lillasysterns laptop. Nätet är trögt och tangenterna lyder inte mina ordrar, men bättre nu dethär än att sitta med hälsolära boken och plugga på prov osv. Yes, imorgon obligatorisk adventsgudstjänst från skolan, missar de två första lektionerna iaf, sen provskrivning, julmat och normal skoldag efter det.
 
 Tumblr_me6fyme2961rri3veo1_500_large

Om jag skulle ha lite mera pengar så skulle jag ha köpt dig.


Help me, help me, I'm not good at goodbyes

90 euro fattigare, men dock rikare inombords :) Ödet förde mig och mina skor tillsammans, hittade av någon konstig anledning skorna i en av provhytterna, tittade först bara på dom och sen då jag kollade sko nummern så var det ju exakt 38. Tog och tittade på hyllorna sedan där de andra skorna fanns och ja, där fanns ju bara numrorna 40 lixom så jag tog och chansade och köpte dom :D Bra val eller inte vet jag ju ej, men otroligt snygga är dom enligt mej:) Den ena skon hade förästen en liten skroma, då säkert från då nån kund hade tappat dom så duktig som jag var påpekade jag ju det till kassörskan så fick skorna på -15 rabatt, ritchbitch!
Läxorna ogjoda ännu, men har tack och lov håltimme första imorgon :) 

bilderna suger, men inköpt blev då, svart tröja, skor, halsduk, örhängen och trosor.

Those lips... damn.

awesome dag, skulle verkligen kunna börja på Optima, däremot skulle jag inte ha en blekaste aning om på vilken linje jag skulle välja, haha. Känt folk fanns det överallt och allt verkade så mycket bättre där än allannanstans. Skulle möjligtvis kunna gå på klädsömmare, merkonom, kosmetolog eller artensan- interiörsassistent, men då bara för att det skulle vara roligt, däremot om jag skulle börja arbeta med det är en helt annan sak. Jag är lite oroad för framtiden faktiskt, vad vill jag egentligen? Enligt alla andra så borde jag gå i gymnasiet, då enligt mina betyg etc.. Men vill jag faktiskt det ? Jag vet inte, jag vet ingenting justnu. Skrämmande.


från johannas instagram

Fuck butterflies, I feel the whole zoo when I'm with you

Blev småsugen på något sött så bakade en kladdkaka. Avsmakas gott och gärna fastbänkad vid tv:n med 'Project Runaway Svergie'. Yes, imorgon Optima besök från skolan.

 

Want it perfectly? Do it by your own.

Chalå folket! känner mig otroligt duktig nu då jag äntligen har fått tvättat min vespa inför vintern. Däremot så lovade jag ju pappa att jag skulle ha gjort det redan för fyra veckor sedan men ja, bättre sent än aldrig ;) Men såklart finns det ju motgångar i livet också.. förstörde halvt min ena hörlur då jag råkade doppa den i vattnet, whoops. Man hör sämre med den nu, men har satt den på tork och hoppas på ett mirakel. 

fjortisar som ska på lannäs imorgon, åh herregud.

Fan, detdär skulle ju inte hända.

Har varit hos Hanna på krapulakaffi resten av kvällen och pratat ut om alla världsproblem vi har, hah nejmen vi snackade väl nu mest om gårdagen och åt kanelbullar. Kyllä, imorgon tillbaka till helvetes skolan, kul. Det enda positiva denna skolvecka är väl studiebesöket till Optima som vi har på tisdag. Sen helgen som är på kommande så blir det att dra aset över till Komossa. 
 
oldie pic.

I found you

Rikti trevlig kväll igår! Vi var först alla 8 hos Sandras, drog sedan vidare till pensala. Hände väl både bra och dåliga saker där men träffade både nytt och gammalt folk och kom väl hem där runt 3 tiden, sov gott, faktiskt ända fram tills 12:30 tiden då jag vaknade med ett ryck, av att jag kom på att jag hade futsal träning kl14. Brunchen blev stekta ägg, mätt och belåten drog jag iväg till min första futsal träning någonsin, trodde verkligen inte att futsal skulle vara sådär roligt haha. Yes, nu väntar duschen på mig.

 

Drinking from the bottle

Full feelis! ikväll ska jag ha kul! 



Tonight it's your night

Sov otroligt länge idag, skönt det också ibland. Har även hunnit med en halvtimmes länk så känner mig rätt nöjd med dagen hittills :) Drar ut ikväll med lite blandat folk och hoppas på att man slipper hem sedan på något vis inatt, för som sagt skjutsarna är lite oklara men det löser väl sig. Nu ska jag hoppa i duschen, c-ya
 
 
 

Miss our little talks

Gårdagens tankar '' i helg skiter jag i allt '' har helt ändrats tills idag. Kvällen kommer att spenderas hos en viss Johanna Kamis med en annan viss Johanna Tammisto. Vi kommer då fetta ner oss med godis och kladdkaka  och titta film. Imorgon blir det troligtvis Pensala om vi får skjuttsen fixad. Stadsvisiten skjöt jag också upp tills nästa vecka, det blir troligtvis på onsdag det då med tjejjerna :) Yes, ska sitta här och nörda lite till och sen börja leta mig, finaste folket kommer sist.
 
justnu sitter jag såhär fin med en stel,vit ansiktsmask i ansiktet. Borde ju förstås ha sköljt bort den redan för ett bra tag sen whoops, nåjo ska ta och göra det nu då hihi.

Sommaren 2012, del 1

Ska göra ett långt och fint bildinlägg med bilder från min sommar :) 
en bild säger mer än tusen ord right? men ja det saknas ju ändå bilder från fotbolls cuper, resor och stadsvisiter men sånt man får man leva med.

JUNI:

 

Kärlek på högsta nivån

-nelly.com-


Skulle helt klart bli lyckligaste på jorden ifall jag skulle få domhär raringarna hemskickade gratis från nelly. Nejmen tror verkligen inte att det skulle hända men man kan ju alltid ta och klicka hem och betala för en ;) men då skulle frågan bli -vilken ?

Sweet nothing

Överlevde denna otroligt jobbiga torsdag med nöd och näppe. Vaknade på fel sida, hade ett litet oförberett förhör, tröga lektioner, 2 timmars simning på gympa och 1 timmes basketboll träning efter skolan och magen har skrikit efter mat ett bra tag men det enda jag kan ta och trösta den med är lite choklad som jag handlade snabbt från smarket, tager vad man haver lixom. Väntar bara på att duschvattnet skall bli varmt nu, sen så ska jag ta en väldigt låååång dusch, hihi. Vad ska man hitta på för skoj imorgon då? →Vasa kanske?