Staden är vår, vi gör saker som man inte får. Tillsammans kan vi gå mot rött.

Efter gårdagens grymma fotbollsträning drog jag iväg till internatet för att spendera natten tillsammans med Amanda och Felicia. Vi på internatet överraskade Felicia med sång och tårta. Somnade som en stock. 7:45 hade jag träning och min skoldag var kort med endast två lektioner. Vad jag hittar på imorgon kväll återstår att se. På lördag ska jag iaf hjälpa till med Tina&Simons flytt. 



Hösten är här. Stickade sockor värmer om fötterna. Regnet är närmare än vad man anar. Fantasier om röda gummistövlar cirkulerar. 

Your smile could light up New York City after dark

Gjorde ett besök till Juthbacka i fredags. Var på förfest, åt franska på Sandy's, träffade människor och drog iväg på lite bilturer. Sängen kändes skönare än vanligt väl hemma igen. Småfrös natten igenom. 
På lördag blev det ett besök till Mysport. Klev ut genom dörren med ett par nya konstgräs skor och nya ankelskydd. Skorna fick jag till nedsatt pris och ankelskydden fick jag också billigare. Lycka.


Efter handlandet begav vi oss (jag, Tove och mamma) vidare till Tina&Simons blivande lägenhet för att röja upp. Det blir en flytt nästa helg, skoj. Roligare att få ha sin storasyster på närmare håll än borta i Åbo, på Åland eller i Norge, haha. 



Idag började jag söndagen genom att plocka äpplen. Nu ligger det en härlig doft av äppelpaj och kanel i huset samt vetskapen om all mängd hemgjord saft vi får nu är oslagbar. 
Matteläxan kallar. Måndag imorgon, igen.




Huvudet högt, ryggen rak. Vi tar oss upp dit vi ska.

Idag började jag dagen med en bensträckare tillsammans med en ivrig hund och en flummig syster. Har nu efteråt gjort lite läxor och skall alldeles just mata in food och sen bege mig mot Botniahallen. Gameday it is. Härligt! 

 

 
 

There goes my baby

Skolan har satts igång och en vecka är avklarad. Jag har tagit beslutet om att jag ska ta studenten på fyra år. Jag ska även studera borta i Tärnaby för en obestämd tid. Väntar ivrigt på besked.

Annars då? jag mår toppen. Riktigt roligt att träffa alla typer man inte kunnat umgås med under sommaren. Förutom det så har jag och Felicia firat 1år av vänskap med latte och kaka och så tog jag en sleepover på internatet. Det enda jag egentligen har att klaga över är mina tränings prestationer i måndags. Tog lite på psyket då det inte gick som jag ville. 



Låt mig vara din soldat

Avslutade detta sommarlov på allra bästa vis. Jag drog till Harrström sent på kvällen i fredags efter att jag hade fungerat som funktionär i Jungsund på halvmarathon. Då jag kom fram bjöd gulliga Amanda och Felicia på pizza. Vi tittade lite film och tog sedan natten. Vi började lördagen med strand häng. Vi rodde ut med båt och tog varsit dopp. Väl hemma igen drog vi på träningskläderna och begav oss ut på en löprunda. På kvällen begav vi oss på förfest hos Lena. Träffade många trevliga typer där, både kännt och okännt. Då klockan blev slagen begav vi oss alla mot Fagerö med taxi. Kvällen där var rätt seg i början men den blev bättre mot slutet. Nu är jag hemma i Vörå igen och skall alldeles just bege mig mot Maxmo. 

Imorgon börjar skolan igen. Credits till alla er som gjorde denna sommar så bra! 




Summa summarum

I tisdags drog jag iväg till Vasa för en reunion med några av mina fina vänner som jag inte har kunnat träffa under sommaren. Samtidigt laddade jag upp inför hösten genom att handla nödvändiga klädesplagg. Förutom att pengar lades i kläder spenderades dem också i hudvårdsprodukter, presenter, frozen yoghurt, fika på Aschan och sushi. 


Amandas snapbild

Du inte bara stör, svarade jag, du rubbar hela min existens. Välkommen.

Hej på er. Jag kom just in efter att ha suttit på trappan tillsammans med min mor med en varm kopp kaffe och en bakelse. Där har vi suttit fascinerade av åskvädret. Nu kommer hösten sade jag. Jag blev tillrättad. Det är inte alls höst ännu, det är sensommar. 

Vi är allt lika du och jag, mamma. 
Det är inte endast en gång jag har fått höra det. Oftast är det utseendet folk har reagerat på, att jag är mammas flicka upp i dagen. Vi har likadan ögonfärg, samma spontalitet, envishet och likadant beteende överlag. Vi diskuterar, vi argumenterar, vi bråkar och vi skrattar. Har jag funderingar så brukar jag ta dom med dig. Men det är väl så det ska vara. 
Egentligen förstår jag mig inte på dem som ogillar att höra att man är sig lik en förälder eller syskon. Varför tar folk det som något negativt? 

Nu ska vi inte dra slutsatsen att jag endast liknar min mor, självklart inte. Likheter finns också i övriga i familjen.

En tankeställare. God fortsättning på kvällen. 



Näven i fickan fastän jag bryr mig

Jag ber så mycket om ursäkt till alla er som ständigt klickat er in hit till denna livlösa blogg. Uppdateringen funkar inte riktigt som den ska. 

Idag är det söndag. Jag vaknade upp av min mage hungrade runt en åtta tiden, jag åt frukost och begav mig på en kort 4kms joggingtur. Den tog 26 minuter. Varför jag var så hungrig måste ha berott på att jag i fyra veckors tid ätit frukost runt kl 5. Tidiga arbetsdagar innebär en ännu tidigare frukost. Jag fick dra en lättnads suck igår då det var min sista arbetsdag. Nu kan jag ta det lugnt i en vecka innan allvaret börjar igen, jag pratar förstås om skolan. Jag inleder mitt andra skolår på gymnasiet. Sommaren gick alldeles för fort. Igen. 

Tillbaka blick från min lillasysters konfirmation. 
Ja, jag är kortare än henne.