Frusna hjärtan ropar

 
Då var denna vecka snart förbi. Imorgon står skolavslutning på schemat och så får vi sommarlov. Jag känner mig fortfarnade väldigt ovetande och smått stressad över att jag inte vet var jag kommer att befinna mig under kvällen. För mycket på en gång. 
 

Keep calm and let karma finish it

Äntligen är alla prov skrivna! Nu kan jag äntligen andas ut.
Igår passade jag på att fara på fotbollsträning då mina benhinnor har blivit så mycket bättre. Helt annat än för två veckor sen! Ny träning imorgon. På lördag är det då äntligen skolavslutning, vi får våra betyg som vi har slitit för och så står sommarlovet och väntar på oss. Jag ska under dagen iväg på en studentfest och sen på kvällen blir det Söu Rock vid Fagerö. Troligtvis tas natten i Harrström. 
 
Idag fyller även min lillasyster 15 år. Tiden går verkligen fort.. Snart sitter vi på åldringshem.
 
 
 
 
 

We own the night

Sköna lördag! Idag har det varit +30 grader så vad passar inte bättre än en dag på villan? Jag har tagit vara på dagen genom att sola i massor, lyssnat på musik och ätit gädda. I vattnet kom jag mig i endast med vadarstövlarna haha. Nu har jag bänkat mig framför ishockey. Hejjar på Finland! 
 
Jag har förr i veckan skrivit mina tre sista prov för detta läseår så nu har jag bara ett återstående. Igår blev det lugn hemmakväll med mamma. Vi åt mat på terassen, städade hemma och tittade på filmen 'Den bästa av mödrar'.
 
Bilder från torsdag, fredag och idag 
 

Begravningen var stillsam och fin

 
 

A smell of wine and cheap parfume

Kanske på tiden för lite bloggning. Jag har iaf haft en riktigt lugn och skön fredag kväll, jag har lackat naglarna inför morgondagens begravning, skrikit och hejjat på Finland vid tvn och så har Tina och jag tvättat lite bilar.
 
I onsdags fick jag äntligen massage mot min benhinneinflammation och nästa gång blir nästa veckas torsdag. På måndag börjar sista prov-veckan för detta läseår och efter det tar vi småningom sommarlov. 
 
 
 

You've got the light to fight the shadows, so stop hiding it away

I fredags drog jag iväg till Harrström med Amanda. Let's dance var igång i bakgrunden och vi gjorde goda tortillas. Mätta gick vi ut i mörkret för att besöka korna i hagen. Har nog aldrig sett så långhåriga kor förut. Småfrusna bänkade vi oss framför scary movie 3 och scary movie 5. Somnade. Jag hade ovanligt många drömmar. Pratade i sömnen. Väcktes på morgonen av ett allt för piggt sällskap. Vi åt frukost och gick ut på promenad. Amanda och Felica skulle senare under dagen träna så därför drog vi till Närpes, själv hade jag vilodag men följde med som åskådare. Mot kvällen begav vi oss till felicias villa, vi gjorde upp eld, grillade och lyssnade på musik. Väl hemma hos Felicia igen tittade vi på The hangover games. Hemfärd för min del kl23. 
 
 
I söndags hade vi vår första säsongsmatch mot Rops. Själv fick jag ingen speltid och vi förlorade på slarv mål. Kaotiskt väder. Snöstorm och sol om vartannat..

A smile that could light up the whole town

Jag tänkte att jag skulle passa på att uppdatera lite nu då tid och möjlighet finns. Igår var det Valborg och kvällen spenderades i Vasa. Traskade väl mest på mellan Mac Donalds och Hoviska. En kväll som denna träffade man ju förstås massor av kända ansikten som man inte sett påvigheter samt nya. Fick och gav hundratals kramar, skrattade och frös av kylan. En bra kväll. 
 
 
Idag har jag bara tagit det lugnt hemma. Jag sov långt in på dagen, bara för att jag kan, och så har jag ätit super god grillmat ute på terassen i solskenet. Jag har fotbollsträning kl 19 och sen kl 21 bänkar jag mig framför tv:n om inget annat kommer ivägen. Min weekend kommer jag att spendera i Korsnäs. Roligt värre.